نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

روزگار سیاه چلسی | بحران در قلب لندن

  • کد خبر: ۱۸۵۹۲۱
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
روزگار سیاه چلسی | بحران در قلب لندن
عملکرد بد پوچتینو او را به در‌های خروج باشگاه نزدیک می‌کند.

شهرآرانیوز، فقط با گذشت هفت بازی از دوران مائوریتسیو پوچتینو به‌عنوان سرمربی چلسی، اوضاع برای این آرژانتینی روزبه‌روز در حال بحرانی‌ترشدن است. زمانی که او به‌عنوان سرمربی جدید آبی‌ها معرفی شد، تصویر خون‌سرد، آرام و بااعتمادبه‌نفسش نوید رسیدن روز‌های خوب را به طرف‌داران آبی‌های لندن می‌داد، اما این هفته و در جریان شکست چلسی برابر استون‌ویلا، این سرمربی آرژانتینی گیج و مضطرب به نظر می‌رسید.

البته مصدومان زیاد تیم می‌تواند توجیه خوبی برای نتایج ضعیف و کسب فقط پنج امتیاز از شش بازی در لیگ‌برتر و قرارگرفتن در رتبه چهاردهم تا به اینجای کار باشد. تقریبا نیمی از بازیکنان اصلی چلسی مصدوم هستند. با این حال هنوز هم از پوچتینو و تیمش انتظار کسب نتایج بهتری می‌رود. اگر پوچتینو نتواند به‌سرعت تیمش را دوباره به مسیر موفقیت برگرداند، حتی شاید پیش از نیم‌فصل شاهد تصمیم عجیب مالکان چلسی و پایان همکاری با این سرمربی آرژانتینی باشیم.

ستاره‌هایی در پست‌های غیرتخصصی

باوجود فهرست مصدومان طولانی چلسی، پوچتینو نتوانسته است ترکیب خوبی از بازیکنان در اختیارش را به زمین بفرستد و استفاده از افراد در پست‌های غیرتخصصی باعث عملکرد ضعیف آن‌ها شده است. به‌عنوان مثال در بازی ابتدای هفته برابر استون‌ویلا، لوی کولویل که مدافع میانی است، در دفاع‌چپ قرار گرفته بود. او مدافع‌کناری تخصصی نیست و بی‌شک نمی‌تواند نیروی هجومی لازم از کناره‌ها را به تیمش اضافه کند؛ کاری که بازیکنی مانند یان ماتسن به‌خوبی از عهده انجام آن برمی‌آمد، اما با تصمیم پوچتینو روی نیمکت بود.

انزو فرناندز هم که بیشتر در گذشته در نقش هافبک میانی به بازی گرفته می‌شد، به پشت مهاجمان آمده بود و وظایف هجومی بیشتری را به دوش می‌کشید؛ وظایفی که هنوز با آن‌ها راحت نبود و نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. پوچتینو به نظر علاوه بر بخش تاکتیکی و فنی، هنوز نتوانسته است با بازیکنان تیمش هم ارتباط مناسبی برقرار کند و توانایی‌های آن‌ها را در بخش‌های مختلف به‌خوبی آنالیز کند؛ موضوعی که باعث شده است این سرمربی آرژانتینی نتواند از همه توانایی‌های ستاره‌های گران‌قیمت تیمش بهره ببرد.

گل‌زنی، مشکل اصلی لندنی‌ها

پوچتینو در ارزیابی خودش از واقعیت کنونی چلسی، پس از یک برد از شش بازی لیگ‌برتر و پنج امتیاز از هجده‌امتیاز ممکن، همچنان امیدوارانه می‌گوید: با توجه به اوضاع، فکر می‌کنم ما کار‌های بسیار خوبی انجام می‌دهیم، اما انتظارات از چلسی همیشه برد است. واضح است که چلسی زیر نظر مربی آرژانتینی به‌کندی پیشرفت می‌کند. شاید بتوان بزرگ‌ترین مشکل آبی‌های لندنی در هفته‌های گذشته را ضعف آن‌ها در گل‌زنی و ازدست‌دادن موقعیت‌های پرشمار توسط بازیکنان هجومی این تیم نامید.

چلسی در این فصل در شش بازی لیگ‌برتر فقط پنج گل به ثمر رسانده که سه گل به لوتون بوده است و در دیگربازی‌ها موفق به زدن دو گل شده است. تیم پوچتینو در بازی مقابل استون‌ویلا هم موفق به گل‌زنی نشد تا تعداد دقیقه‌هایی که این تیم گلی نزده است، به نزدیک سیصد دقیقه برسد. آخرین باری که چلسی در لیگ گل زده، مربوط به هفته سوم و همان بازی مقابل لوتون است. مصدومیت، کریستوفر انکوکو، یکی از امید‌های اصلی چلسی برای گل‌زنی را از ترکیب دور کرده است، اما بازهم پوچتینو باید با توجه به دیگرستاره‌های تیمش، بتواند ضعف تیمش در گل‌زنی را به‌سرعت برطرف کند.

سرنوشت پاتر در انتظار پوچتینو

هنوز مشخص نیست که مالکان ثروتمند چلسی به پوچتینو تا چه زمانی مهلت می‌دهند که بتواند اندیشه‌های تاکتیکی‌اش را پیاده کند و تیمش را به موفقیت برساند. گفته می‌شود که مالکان چلسی او را گزینه بلندمدت ایده‌آلی برای هدایت چلسی سال‌های پیش رو می‌دانند، اما با وجود خرید‌های نجومی و فراوان در یک سال گذشته، پیشرفت تیم بسیار کند بوده است و آن‌ها هنوز بازی جذابی ارائه نکرده‌اند و شکل تیمی مدعی را ندارند.

به گراهام پاتر، سرمربی گذشته آبی‌ها، هم قول حضور طولانی روی نیمکت این تیم داده شده بود، اما نتایج ضعیفش باعث شد که خیلی زود برکنار شود. تاد بولی و بهداد اقبالی، مالکان مشترک، پیش‌تر در برابر فشار هواداران سر تعظیم فرود آورده‌اند و گویا از نشان‌دادن بی‌رحمی خود نمی‌ترسند. برای حفظ هواداران و مالکیت، چلسی باید در هفته‌های آینده پیشرفت جدی نشان دهد، وگرنه پوچتینو هم به عاقبت پاتر دچار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->